Gorący trend, który najlepiej pić schłodzony – napoje bezalkoholowe to najdynamiczniej rozwijający się segment rynku piwnego w Polsce.
Okazuje się, że nie trzeba rezygnować z delektowania się smakiem piwa, aby zachować trzeźwy umysł w każdej sytuacji. Docenia to coraz więcej młodych osób, które chcą ograniczyć spożycie alkoholu lub po prostu pić umiarkowanie. Do piwa bezalkoholowego pozytywny stosunek mają także ci, którzy prowadzą zrównoważony tryb życia, liczą kalorie czy nie chcą odczuwać przykrych skutków przesadzenia z alkoholem. Zwolennicy piwa bezalkoholowego określają je jako rozsądną, smaczną i zdrowszą alternatywę dla tradycyjnych napojów alkoholowych. Jest to na tyle zauważalny trend, że postanowiliśmy szerzej przyjrzeć się zjawisku popularyzacji segmentu piw bezalkoholowych. W tym celu do współpracy przy stworzeniu pierwszego w Polsce kompleksowego raportu o piwach bezalkoholowych zaprosiliśmy ekspertów z dziedziny profilaktyki uzależnień i dietetyki, a także specjalistów branży piwnej.
Jaką wiedzę znajdziemy w raporcie?
Dokument przedstawia przede wszystkim zróżnicowane eksperckie spojrzenie na zagadnienie popularności piwa bezalkoholowego. Znajdziemy tu nie tylko ocenę trendu dokonaną przez profilaktyka uzależnień czy opinię dietetyka odnośnie piwa bezalkoholowego jako zdrowszej alternatywy, ale poznamy także proces jego powstawania, który przybliża nam doświadczony piwowar, czy smaki piwa bezalkoholowego, o których opowiada ekspert piwny.
Raport dogłębnie analizuje skalę popularności piwa bezalkoholowego zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Przygląda się także profilom jego konsumentów oraz temu, jak obecnie jest postrzegane piwo bezalkoholowe i jak zmieniało się podejście do tego napoju. W raporcie znajdziemy zestawienie motywacji stojących za wyborem piwa bezalkoholowego oraz przegląd sytuacji, do których ono pasuje.
„0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku” został opublikowany w listopadzie 2020 r. Pełną wersję dokumentu możecie pobrać tutaj.
Bazuje na raportach i badaniach krajowych i zagranicznych przygotowanych przez firmy Mintel, Nielsen, IQS, Ipsos i Kantar.